ShareThis

*

*
עגלת תינוק בייבי בוס טייגר - עגלה קטנה עם יכולות גדולות

יום חמישי, 13 ביוני 2019

איי.בי.סי דיזיין סלסה VS אפפה בייבי ויסטה / ABC Design Salsa VS Uppa Baby Vista


השוואה בין העגלה הנמכרת ביותר בארה"ב לעגלה הנמכרת ביותר בגרמניה
אפפה בייבי ויסטה העגלה הנמכרת ביותר בארה"ב מול איי.בי.סי דיזיין סלסה 4 העגלה הנמכרת ביותר בגרמניה.

ובכן מדובר בעגלות שעל הנייר מאוד דומות. כיצד זה קורה? ובכן יש כאן סיפור מעניין. לטענת איי.בי.סי דיזיין, מותג גרמני ידוע, הם פנו ליצרן סיני עם עגלה שהם פיתחו על הנייר, יחד איתו הם רצו לייצר את המוצר הסופי שיגיע לחנויות. זה קרה איי שם בבאמצע העשור הקודם. כאשר המוצר הסופי היה מוכן נוצר סיכסוך עיסקי בין איי.בי.סי דייזיין ליצרן הסיני. הוחלט בין השניים שאיי.בי.סי ילכו עם השרטוטים שלהם והוראות הכנה של היצרן הסיני ליצרן סיני אחר ואילו היצרן הסיני, יכל למכור למי שרוצה את המוצר (לטענת איי.בי.סי זו הטעות הכי גדולה שהם אי פעם עשו).
היצרן הסיני החל למכור לכל מי שחפץ במוצר, כולל לדוקטור בייבי ז"ל בישראל. בין הלקוחות הייתה חברה אמריקאית קטנה, בתחילת דרכה ששמה אפפה בייבי. במהלך יותר מעשור כל חברה פיתחה עוד ועוד את הדגם בדרכים שונות ושיפרה את המוצר. האחד השפורים ששתי היצרניות השכילו לעשות היה בשינוי מנגנון הקיפול הנוראי שהיה ל-2 העגלות עד 2017. ללא ספק מדובר בבסיס עגלה ייחודי ששווה הון עתק לכל חברה. לימים הפכה אפפה בייבי ויסטה להיות העגלה הנמכרת ביותר בארה"ב (מדינת המותג) ואילו הסלסה לעגלה הכי נמכרת בגרמניה (מדינת המותג). גם בשאר העולם היצרנים מוכרים כמויות מטורפות. בישראל פחות, הסיבה העיקרית היא שמדובר בעגלות גדולות ומפנקות לתינוק וביכולת הניוד, בישראל ההעדפה היא לעגלות קטנות וקומפקטיות ואילו בחו"ל נוחות התינוק קודמת לכל ולאחריה נוחות הניוד.
כפי שציינו שתיהן דומות ומדובר בעגלות גבוהות מאוד, מרווחות מאוד עם יכולת ניוד מדהימה וגם קלילות ניוד שהופכת ניוד ביד אחת לחוויה מדהימה עבור ההורה, עלית מדרגה או מדרכה גבוהה נעשית בהינף יד וכמעט ללא מאמץ. שתי העגלות סופר מרווחות באמבטיה וגם בטיולון, שתיהן מציעות גגונים ענקיים וגם סל חפצים הכי גדול שניתן לקבל. למרות גודלן, לאחר הקיפול מימדי הקיפול קומפקטיים וניתן להכניס את העגלות גם לרכבים הקטנים ביותר שיש. כמוכן התכנון הראשוני היה עגלה שתתאים לגבוהים אז מעבר לאמבטיה וטיולון גבוהים, ידית אחיזה מתכווננת, לשתי העגלות אין סרן אחורי בין הגלגלים האחוריים, כזה שכל הורה עם רגליים טיפה ארוכות יתקל בו שוב ושוב. אז מהם ההבדלים?

לאורך השנים באיי.בי.סי הבינו שללקוחות האירופאים חשוב בד איכותי ולכן הם עברו לבדי מלאנז' נעימים יותר לתינוק ואיכותיים יותר, בסלסה גם הלכו צעד קדימה עם העיצוב וסל החפצים תואם לבדי העגלה ולא בצבע שחור. באיי.בי.סי דיזיין הגגונים מתארכים בעזרת פתיחת רוכסן ובכך יש הצללת XXL ואליו בויסטה זה עם תוספת נשלפת כסופה. לשתי העגלות יש רשתות איוורור ומזרן מפנק באמבטיה. האמבטיה של הסלסה עשויה מאלומניום ולכן קלה יותר בקילו. באפפה בייבי הבדים מרגישים ניילוניים ופחות נעימים לתינוק לדעתנו, חשוב אבל לציין שבאמבטיה הפנים הוא מבדים אורגניים. ההבדל הגדול ביותר הוא בטיולונים. בסלסה הטיולון בעל 3 מצבי שכיבה ישיבה כאשר הוא מגיע לזווית שכיבה מלאה ושטוחה, ממש כמו באמבטיה ואילו בויסטה יש 5 מצבים אך במצב השוכב הזוויות היא בתנוחת עירסול, כאשר רגלי התינוק כלפי מעלה. רוב הלקוחות והתינוקות מעדיפים את זוויות השכיבה הישרה מה גם שניתן להשכיב על הבטן ולחתל בעגלה. היתרון הגדול של הויסטה הוא האפשרות לחבר מושב טיולון או אמבטיה נוספים ולהפוך את העגלה מעגלת יחיד לעגלת תאומים/אחים כולל אפשרות לחבר 2 סלקלים. הדבר יחסוך עלות מסוימת ברכישת עגלת תאומים/אחים אך יש לזכור שעדיין תהיה עלות למושב כך שהחיסכון לא ממש גדול. כמוכן לא מדובר בעגלת תאומים קלאסית ולכן קשה להשכיב את 2 המושבים, נוצר מוצר ארוך שלא מתאים לכל מעלית והמשקל בחלק הקידמי מקשה על עליה במדרכות גבוהות. 
מבחינת משקל, משקל העגלות יחד עם טיולון די זהה ובאזור ה- 12 ק"ג. מבחינת רוחב, לסלסה יתרון מכיוון שהיא צרה יותר ב- 3 ס"מ בבסיס הגלגלים שזה הבדל משמעותי, הרוחב של שתיהן הוא רחב מהממוצע אך הרוחב של הסלסה עדיין יאפשר לעבור ברוב המעברים הצרים ביותר, כולל מפתן דלת של חדר בבית ובאפפה בייבי יהיו מקומות שזה יהיה בעייתי. למרות שהסלסה צרה יותר בבסיס הגלגלים דווקא המושב שלה מרווח יותר בכ- 2 ס"מ.
מבחינת מחיר, בדרך כלל מחיר הסלסה אטרקטיבי יותר אבל כעת אין יבואן מסודר לאפפה בייבי בישראל כך שקשה להשוות.

המסר החשוב שמדובר בעגלות סופר איכותיות שבדרך כלל נמכרות הרבה מתחת למחיר המותגים הגדולים (בוגבו, סטוקי וכו') ועדיין נותנות איכות פרימיום בחומרים, איכות ההרכבה, הנראות, הרוחב, נוחות הניוד ונוחות התינוק, כמוכן הן פרקטיות. שתיהן מציעות מערכת קפיצים מדהימה וייחודית שיוצרת בלימת זעזועים שאין באף עגלה מתחרה. לכן, לא פלא שנמכרות עשרות אלפי יחידות כל שנה ברחבי העולם מכל דגם. גם בישראל לאט לאט הורים מתחילים להבין שרוכשים עגלת תינוק לתינוק ולא רק להורה ובעגלות האלו התינוק מקבל את שיא הנוחות, הגובה ובלימת הזעזועים. לאט לאט הופכת הסלסה לעגלה מובילה בישראל ואילו הרבה ישראלים רוכשים את האפפה בייבי בארה"ב/אונליין (ובקרוב כנראה יהיה יבואן מסודר). 





0 תגובות on "איי.בי.סי דיזיין סלסה VS אפפה בייבי ויסטה / ABC Design Salsa VS Uppa Baby Vista"

הוסף רשומת תגובה

מבצעי החודש

עקבו אחרינו גם ב- / Follow us

 

בייבי בוס 101 כל הזכויות שמורות 2013 Baby Blog עוצב ע"י בניית אתרים בחינם